Table of Contents
. Verbintenissen en aansprakelijkheid van Eutraco NV 1) Gemeenschappelijke bepalingen voor commissionair- expediteur en vervoerscommissionair Artikel 23 Eutraco NV is niet aansprakelijk voor schade wanneer deze is veroorzaakt door een vreemde oorzaak, hetgeen o.m. is bij oorlog, oproer, staking, lock- out, boy- cot, werkcongestie, vrachtschaarste of weeromstandigheden (vnw transport). Artikel 24 Eutraco NV is niet aansprakelijk voor schade of verlies ingevolge diefstal van goederen die hij in zijn bezit heeft, tenzij de cliënt bewijst dat de diefstal plaatsvond ingevolge omstandigheden die Eutraco NV, in acht genomen zijn overeenkomst met de cliënt, diende te voorkomen of te voorzien en voor zover niet ingevolge plaatselijke reglementen of handelsgebruik het risico van diefstal voor rekening van de goederen is
Artikel 26 Eutraco NV is niet verantwoordelijk voor de goede afloop van de hem opgedragen incasseringsopdrachten tenzij bewezen zou worden dat de slechte afloop te wijten is aan een nalatigheid, welke kan worden gelijkgesteld met een zware fout in zijnen hoofde. 2) Aansprakelijkheid als commissionair- expediteur (art. leuven public transport. 3.1) Artikel 27 Eutraco NV kwijt zich van zijn opdracht met redelijke zorg, diligentie en inzicht en staat in voor een normale professionele tenuitvoerlegging van de opdracht die hem werd toevertrouwd
Voor zover deze fouten of verzuimen voor de cliënt of derden een directe materiële of financiële schade hebben veroorzaakt, is Eutraco NV ertoe gerechtigd zijn aansprakelijkheid te beperken tot: 5 euro per beschadigd of ontbrekend kg brutogewicht, met een maximum van 25.000 euro per opdracht. Artikel 29 Eutraco NV is niet aansprakelijk voor de uitvoering van enige door hem, voor rekening van zijn cliënt, met derden of uitvoeringsagenten gesloten overeenkomst van o.m.
Artikel 30 Leveringstermijnen, aankomst- en vertrekdata worden door Eutraco NV niet gegarandeerd, tenzij voorafgaandelijk en schriftelijk anders werd overeengekomen. De loutere vermelding door de opdrachtgever van een leveringstermijn bindt Eutraco NV niet. carte de transport bruxelles. Aansprakelijkheid als commissionair- vervoerder (art3.2) Artikel 31 Eutraco NV is aansprakelijk als vervoerder, in de gevallen zoals voorzien in artikel 3,2
VI. Voorrecht en pandrecht Artikel 32 De door Eutraco NV aan zijn cliënt in rekening gebrachte bedragen zijn conform de wet en overeenkomstig onderhavige voorwaarden bevoorrecht - transport museum. Artikel 33 De schuldvorderingen van Eutraco NV op zijn opdrachtgever zijn bevoorrecht op grond van artikel 14 van de Wet van 5 mei 1872 op het Handelspand, artikel 20,7° Hypotheekwet en artikel 136 van de Algemene Wet op Douane en Accijnzen ten beloop van alle goederen, documenten of gelden die hij in zijn bezit heeft en zal hebben, ongeacht of de schuldvordering deels of geheel betrekking heeft op de receptie of verzending van andere goederen dan deze die hij in zijn bezit heeft
VII. Verzekering Artikel 35 Eutraco NV kan de verzekering (AREX 21) ter beschikking stellen van de opdrachtgever wanneer deze hier schriftelijk om verzoekt, waardoor deze elk in verband met een internationaal vervoer staande opdracht tegen expediteursrisico’s kan verzekeren. De kosten van deze verzekering vallen ten laste van de opdrachtgever. VIII.
De verjaring loopt vanaf de dag, volgend op de dag waarop de goederen werden afgeleverd of hadden moeten zijn afgeleverd, dan wel bij gebreke daarvan vanaf de dag, volgend op de dag waarop het feit dat tot de vordering aanleiding geeft, zich heeft voorgedaan (brussels public transport map). IX. Bevoegdheid en rechtspleging Artikel 38 Bevoegdheid is exclusief opgedragen aan de rechtbanken van de maatschappelijke zetel van Eutraco NV als plaats van totstandkoming en uitvoering van de overeenkomst, onverminderd het recht van Eutraco NV om zelf het geding voor een ander rechter aanhangig te maken
Artikel 40 Alle rechtsverhoudingen waarop deze voorwaarden van toepassing zijn, zullen uitsluitend beheerst worden door het Belgische Recht. X. Invoegetreding Huidige voorwaarden werden gepubliceerd in de Bijlagen van het Belgisch Staatsblad van 24 juni 2005 onder het nummer 0090237 en vervangen vanaf de datum van invoegetreding alle vorige Algemene Vooraarden der Expediteurs van België.
Algemene Voorwaarden: onderhavige voorwaarden terzake vrachtwagentransport van Eutraco, waarbij hierna volgende begrippen de hierna uiteengezette betekenis hebben. 2. Eutraco: Eutraco NV, met hoofdzetel Industrieweg 35, 8800 Roeselare , i. Transport Europa. titre de transport transfrontalier sncb.e. de (weg)vervoerder. Versie 2020 -1
Bij het selecteren van een LTL-vervoerder, overweeg het volgende: Kies een vervoerder met een sterke staat van dienst. Zorg ervoor dat de vervoerder jouw gewenste ophaal- en leveringslocaties bedient. Beoordeel of hun schema’s aansluiten bij jouw leveringsbehoeften. Real-time tracking houdt je op de hoogte van de voortgang van jouw zending.
Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring te verbeteren terwijl u door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, in uw browser opgeslagen omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfunctionaliteiten van de website (Laden en lossen van containers). Wij gebruiken ook cookies van derden die ons helpen te analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt
Als u werknemers in dienst heeft die wegvervoer verzorgen, dan moet u ervoor zorgen dat ze zich aan de EU-regel van een houden (huca transport). Werknemers worden geacht werkzaam te zijn in het vervoer wanneer zij: vervoer over de weg verzorgen (zoals besturen, laden en lossen, passagiers helpen met in- en uitstappen, schoonmaak en technisch onderhoud, toezicht op het laden en lossen van goederen, administratieve formaliteiten) geen vrije tijd hebben en bij hun werkplek/voertuig moeten wachten, bv
Als werkgever moet u er rekening mee houden dat uw personeel . U kunt de dagelijkse rijtijd verlengen tot maximaal 10 uur, maar niet meer dan tweemaal per week. Uw chauffeurs mogen per week maximaal 56 uur rijden en per twee weken maximaal 90 uur rijden. Indien nodig kunt u de werkweek verlengen tot maximaal 60 uur.
U huurt een chauffeur in om goederen naar een ander EU-land te vervoeren. In één week rijdt hij 56 uur en doet hij 4 uur onderhoud aan de vrachtwagen; in totaal werkt hij dus 60 uur (transport voiture par bateau pour l'afrique prix). Om te voldoen aan de EU-regel van een gemiddelde werkweek van 48 uur, moet de chauffeur in de weken daarna — binnen een vooraf bepaalde periode van 4 maanden — minder dan 48 uur werken
Als ze tussen de 6 en 9 uur werken, moeten ze minimaal een halfuur pauze krijgen. Als ze langer dan 9 uur werken, hebben ze recht op minimaal 45 minuten pauze (de rudder transport). U moet ervoor zorgen dat chauffeurs na 4,5 uur rijden nemen, tenzij ze dan hun rusttijd nemen. Deze pauze mag ook in twee delen worden genomen: een eerste pauze van minimaal 15 minuten en een tweede van minimaal 30 minuten
Volgens de EU-regels heeft nachtwerk betrekking op een periode van minimaal 4 uur tussen middernacht en 7 uur ‘s morgens. Maar deze tijden verschillen van land tot land. Als uw werknemers tussen middernacht en 7 uur ‘s morgens binnen een specifiek venster van minimaal 4 uur werken, worden ze beschouwd als nachtarbeiders.
U moet uw werknemers een normale dagelijkse rusttijd van minstens 11 uur achtereen garanderen. U kunt de rusttijd maximaal driemaal tussen twee wekelijkse rusttijden verkorten tot 9 uur. De chauffeur kan de normale dagelijkse rusttijd in twee delen verdelen: het eerste deel moet minimaal 3 uur bedragen en het tweede deel minimaal 9 uur, zodat de som van de twee delen minimaal 12 uur is.
Chauffeurs die een ononderbroken rusttijd van 45 uur of meer nemen, rusten in een geschikte, voor hun geslacht geschikte accommodatie met behoorlijke slaap- en sanitaire voorzieningen — (transport & environment). Als werkgever moet u de kosten van deze accommodatie dekken. Uw werknemers moeten minimaal 45 uur per week ononderbroken rust krijgen, maar elke tweede week mag u deze rusttijd inkorten tot 24 uur
Bij het opstellen van het werkrooster moet u ervoor zorgen dat de werknemer na 6 dagen rijden 45 uur aaneengesloten rusttijd krijgt en minimaal 24 uur rusttijd om de twee weken. Uw werknemers mogen alleen één keer in de twee weken een verkorte rusttijd nemen als dit voor het einde van de derde week die daarop volgt wordt gecompenseerd met één equivalente rusttijd.
Er zijn speciale regels voor chauffeurs in het internationale goederenvervoer: Ze mogen in het buitenland twee verkorte wekelijkse rusttijden achter elkaar nemen, mits ze in een periode van 4 weken minimaal 4 wekelijkse rusttijden nemen. Transport Europa. Minstens twee van deze rusttijden moeten normale wekelijkse rusttijden zijn. Na twee verkorte wekelijkse rusttijden achter elkaar moet u in de derde week de terugkeer van uw chauffeur organiseren
Als uw touringcarchauffeurs bij gelegenheid ook gedurende minimaal 24 uur in een ander EU-land of buiten de EU rijden en passagiers vervoeren, mogen ze hun wekelijkse rusttijd uitstellen. Gerekend vanaf het einde van de vorige wekelijkse rusttijd mogen zij 12 dagen wachten voordat ze hun rusttijd nemen - tuc tuc transport. Deze regel staat ook bekend als de “12-dagenregel” en
Deze compensatie moet aansluitend op een andere rusttijd van minimaal 9 uur worden genomen. Als het om een enkel bemande rit gaat, moet de chauffeur tussen 22:00 en 6:00 uur om de 3 uur een pauze nemen. U heeft een reisbureau in Slovenië en wilt een 10-daagse busreis naar Portugal organiseren, met tussenstops in een aantal andere EU-landen.
De buschauffeur heeft in het weekend van 9 en 10 april 48 uur rust en begint de rit op 11 april. Volgens de regels mag zij haar volgende wekelijkse rusttijd nemen nadat de reis is afgelopen. transport europe. Maar haar rustperiode mag niet meer dan 12 dagen na 11 april beginnen, dat betekent uiterlijk op 23 april
Volgens de EU-regels is de plaats van terugkeer van de chauffeur ofwel de officiële woonplaats van de chauffeur, ofwel de exploitatievestiging van de werkgever De chauffeur mag de plaats van terugkeer zelf aangeven. Als de chauffeur geen keuze maakt, kan de werkgever die beslissing nemen. Een tachograaf is een apparaat dat de volgende zaken registreert: rijtijden pauzes en rusttijden snelheid en afgelegde afstand van het voertuig perioden waarin de chauffeur ander werk verricht (zoals het laden en lossen van goederen) Als werkgever moet u ervoor zorgen dat uw chauffeurs worden opgeleid om de tachograaf correct te gebruiken.
Op verzoek kunnen kopieën worden verstrekt aan de chauffeur of aan de plaatselijke autoriteiten. De plaatselijke autoriteiten kunnen de tachograaf te allen tijde bij wegcontroles controleren. Onregelmatigheden in de registratie kunnen tot sancties leiden. Er gelden speciale regels wanneer uw werknemers gedetacheerde chauffeurs. sac de transport pour petit chien zijn. Een rijbewijs dat in één EU-land is afgegeven, wordt in alle andere EU-landen erkend en aanvaard
Houd er rekening mee dat er uitzonderingen kunnen zijn in het geval van . De autoriteiten van uw land van verblijf kunnen een tijdelijk of vervangend rijbewijs afgeven, bijvoorbeeld als uw aanvraag tot inwisseling of verlenging van uw oude of bestaande rijbewijs naar verwachting enige tijd in beslag zal nemen.
wegvervoer en elk ander vervoer van zaken over land voor rekening van derden uitvoeren, ongeacht het soort aandrijving van de gebruikte vervoermiddelen voor rekening van derden uitsluitend logistieke activiteiten uitoefenen diensten leveren voor de begeleiding van uitzonderlijke voertuigen aan derden, met het oog op de verkeersveiligheid (bulk transport). Ontvangst Opslag Weging Verpakking Etikettering Voorbereiding van bestellingen Beheer van voorraden of verzending van grondstoffen, goederen of producten in de verschillende stadia van hun economische cyclus, zonder dat er nieuwe half afgewerkte of afgewerkte grondstoffen, goederen of producten worden voortgebracht
Bedrijven die binnen hun groep grondstoffen, goederen of producten kopen en verkopen tussen verbonden vennootschappen, en waarbij deze producten ook deel uitmaken van logistieke activiteiten, worden gelijkgesteld met ondernemingen die voor rekening van derden werken. Onder "een groep van verbonden vennootschappen" wordt verstaan: de verbonden vennootschappen die voldoen aan de voorwaarden, gesteld in artikel 1:20 van het Wetboek van vennootschappen en verenigingen.
het rijdend personeel; het niet-rijdend personeel; het garagepersoneel. Voor deze personeelsgroepen werd een apart hoofdstuk gemaakt waarin specifieke afspraken staan beschreven. ltl transport. De andere hoofdstukken zijn gemeenschappelijk (tenzij anders vermeld). De gemiddelde wekelijkse arbeidsduur is verschillend voor chauffeurs van het (39u/week), (39u/week) en (38u/week). Hoe de arbeidsduur juist berekend wordt, is dat binnen je bedrijf van toepassing is
Vandaag wordt er meer gekozen voor flexibele stelsels om beter te kunnen inspelen op de behoeftes van de klanten. Het kan dan weer ingeschakeld worden in een . transport jost. Je bent dan buiten je normale uren niet aanwezig op de werkplek maar je moet beschikbaar blijven voor eventuele oproepen met dringende interventies
Navigation
Latest Posts
Transport Fever 2 Ps5
Hunde Transport Box
Coric Autohandel Und Transport Gmbh